دکوراسیون داخلی

خرید کفپوش مناسب دکوراسیون

خرید کفپوش مناسب دکوراسیون 

خرید کفپوش مناسب دکوراسیون برای افرادی است که قصد خرید و یا تعویض کفپوش محیط داخلی منزل خود را دارند. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در خرید و تعویض کفپوش در دکوراسیون داخلی این است که هزینه بر می باشد. به همین دلیل باید در انتخاب کفپوش مناسب بیشترین دقت و توجه را داشته باشید. برای خرید مناسب ترین کفپوش دکوراسیون بهتر است از انواع کفپوش و ویژگی های آن ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

در این مقاله سعی داریم شما را با مهم ترین نکات در خرید و نصب کفپوش مناسب آشنا نماییم.مهم ترین نکات قابل توجه در خرید کفپوش مناسب دکوراسیون

در طراحی داخلی منزل هنگام خریداری کفپوش به نکات گفته شده در این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید.

  • بهتر است به میزان تردد افراد خانواده در قسمت های مختلف منزل توجه کنید.
  • مکان هایی از منزل که در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند را بررسی نمایید.
  • با توجه به تأثیر رنگ در دکوراسیون داخلی باید به تناسب رنگ کفپوش با سایر نقاط موجود در منزل اهمیت ویژه ای قائل شد.
  • بررسی کنید که کفپوش در برابر رطوبت و گرما تا چه اندازه مقاومت دارد.
  • میزان راحتی یا دشواری نصب کفپوش را مورد بررسی قرار دهید.

خرید کفپوش مناسب دکوراسیون و ویژگی آن ها

کفپوش چوبی

از مهم ترین و برترین ویژگی های کفپوش چوبی می توان به ظاهر بسیار زیبا و دوام سطح بالای آن اشاره کرد. در صورت گذشت مدت زمان زیاد پس از نصب کفپوش چوبی و آسیب دیدن آن ها، می توان به راحتی آن ها را احیا کرد و لایه ای نازک از آن را تراشید. نصب این نوع کفپوش برای متخصصان بسیار راحت می باشد. هنگام نصب کفپوش چوبی زیر ساخت زمینی باید سطحی صاف داشته باشد تا هم هزینه ی نصب کم تر باشد و هم عمر مفید کفپوش افزایش پیدا کند.

 از معایب این کفپوش می توان به حساس بودن و مقاومت نسبتاً آن پایین در برابر رطوبت و تغییر رنگ درصورت قرار گرفتن در برابر نور خورشید اشاره کرد.

کفپوش چوب مهندسی

این نوع کفپوش از یکسری لایه های چوبی ساخته می شود که با استفاده از چسب فشرده شده و به هم متصل شده اند. مهم ترین ویژگی این کفپوش در دکوراسیون مقاومت بسیار بالا نسبت به کفپوش چوبی و همچنین قیمت مناسب است. تنها عیب این نوع کفپوش مقاومت پایین در برابر فرو رفتگی می باشد. کفپوش چوب مهندسی را می توان چندین بار ترمیم نمود. البته تعدادی از انواع این کفپوش ها قابلیت ترمیم را ندارد به همین دلیل بهتر است هنگام خرید به نوع آن توجه کنید.

کفپوش لمینیت 

تنوع طرح کفپوش لمینیت بسیار زیاد می باشد. علت اصلی این تنوع در طرح و شکل این کفپوش نیز نحوه ی ساخت آن می باشد. این کفپوش ها با استفاده از تخته های فیبری به صورت فشرده ساخته می شوند. برند های خاصی که به تولید کفپوش لمینیت مشغول می باشند، در ساخت کفپوش از چوب پنبه نیز استفاده می کنند. این موضوع سبب می شود که هنگام نصب و استفاده هیچگونه سر و صدایی تولید نشود. پس هنگام خرید این نکته را نیز مد نظر خود قرار دهید.

لمینیت ها با کیفیت های بسیار متفاوتی تولید و عرضه می شوند. در صورت داشتن بالاترین کیفیت می تواند مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت داشته باشد. همچین مقاومت بالایی را در برابر خش ها و افتادن اجسام سنگین بر روی آن ها از خود نشان می دهند.

کفپوش وینیل یا PVC 

کفپوش وینیل یکی از مقاوم ترین کف پوش هایی است که در بازار عرضه می شود. این نوع کفپوش در برابر ضربه، خط و خش، تورفتگی و پریدگی رنگ مقاومتی در سطح بالا دارند. کفپوش PVC بسیار راحت نصب می شود و دارای تنوع طرح بسیار زیادی است. اما یکی از عیب هایی که دارند این است که به راحتی می توان تشخیص داد که چوب و یا سنگ نمی باشند. هزینه ی این نوع کفپوش مناسب دکوراسیون مقرون به صرفه می باشد.

کفپوش لینولئوم 

برای ساخت این نوع کفپوش از مواد طبیعی همانند روغن تخم کتان استفاده می شود. از مزیت های لینولئوم می توان مقاومت بالا در برابر تابش و برخورد نور آفتاب بیان کرد. همچنین تنوع تولید در رنگ و طرح های گوناگون نیز اشاره کرد. محصول تولید شده توسط تمام برندهای تولید کننده ی این نوع کفپوش، کیفیت یکسانی ندارد و مقاومت یکسانی را از خود نشان نمی دهند.کفپوش پروکلین 

یکی از مقاوم ترین کفپوش های موجود در بازار، کفپوش پروکلین می باشد. در صورت برخورد نور آفتاب به این نوع کفپوش هیچ گونه رنگ پریدگی و یا تغییر رنگی به وجود نخواهد آمد. به علاوه در برابر خراشیدگی و خش مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. این کفپوش در برابر رطوبت نیز مقاومت نسبتاً مناسبی دارند.

یکی از معایب این کفپوش ها نیاز به توانایی و مهارت لازم به جهت نصب می باشد و به راحتی نصب نمی شوند. به عنوان مثال سطحی برای استفاده از این کفپوش مناسب می باشد که بسیار صاف و یکدست باشد. به همین دلیل افراد معمولی که هیچ گونه تخصصی در ارتباط با نصب کفپوش ندارند نمی توانند این کفپوش را نصب کنند. نکته ی مهم و قابل توجه دیگر در ارتباط با این نوع کفپوش دشوار بودن تعویض کفپوش و همچنین قیمت بالای آن است.

سایر نکات مهم در ارتباط با خرید و تعویض کفپوش

  • برای خریداری و یا تعویض کفپوش های منزل به صورت دقیق به طرح و جنس کفپوش دقت کنید. سعی کنید چند تکه از کفپوش را کنار یکدیگر قرار دهید و رنگ آن را در نقاط مختلف از جمله معرض آفتاب و … بررسی نمایید.
  • برای به دست آوردن متراژ مورد نیاز کفپوش مساحت اتاق را به صورت دقیق به دست بیاورید. در صورت منظم نبودن شکل هندسی اتاق بهتر است قسمت نامنظم را به مستطیل های کوچک تر تبدیل کنید. سپس مساحت کل را به دست بیاورید.
  • برای خریداری کفپوش مورد علاقه بهتر است ده درصد بیشتر از متراژ مورد نیاز خود خریداری کنید. زیرا هنگام نصب کفپوش امکان دارد قسمتی از کفپوش خراب شود و یا بعداً به آن نیاز پیدا کنید.
کلام آخر

طراحان داخلی گروه معماری آرکا در زمینه طراحی، انتخاب و نصب کفپوش متناسب با دکوراسیون داخلی از تجربه و مهارت بسیار بالایی برخوردار هستند. گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد به مرحله اجرا و پیاده سازی می رساند. در صورت نیاز به انتخاب و تغییر کفپوش، شرکت آرکا آماده هر گونه مشاوره و همکاری می باشد.   

همچنین شرکت آرکا در کلیه زمینه های ساخت و ساز اعم از مدیریت پیمان، مشارکت در ساخت، دکوراسیون اداری، بازسازی، دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی، پارتیشن بندی، غرفه سازی و … فعالیت گسترده ای دارد.  

ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا امکان پذیر می باشد.