خبر

مصاحبه مدیرعامل شرکت آرکا

مصاحبه مدیرعامل شرکت آرکا جناب مهندس رضا اسلامی

اين هفته گفت و گوی كوتاه و جذابی با آقای مهندس رضا اسلامی در خصوص سوابق كاری ايشان و تاثير گذار ترين فرد زندگی كاريشان داشتيم که ایشان از جناب حسین علی اکبر کاشانی نام بردند و هم چنین از تجربیات خود در شرکت های که فعالیت میکردند صحبت کردند.

مهندس اسلامی سپس به مسیر راه و ماموریت های آرکا و اهدافی که مدنظرشان است پرداختند و به طور مختصر آنچه که آینده گروه معماری آرکاست را بیان نمودند كه شما عزيزان را به مطالعه اين مطلب دعوت می كنم.

جناب مهندس رضا اسلامی لطفا از سوابق کاریتان برایمان بگویید؟

من از سن خیلی پایین کار کردن را آغاز کردم و کارهای متفاوتی را تا سن 19 سالگی انجام داده ام تا اینکه سال 1377 با شرکت اکتیران آشنا شدم و به عنوان نصاب در این شرکت فعالیتم را آغاز کردم. با توجه به علاقه ای که به این صنعت پیدا کرده بودم  و پشتکاری که داشتم به دنبال یادگیری طراحی دکوراسیون داخلی رفتم در کوتاه ترین زمان کار طراحی را یاد گرفتم و همچنین تحصیلاتم را نیز در این زمینه ادامه دادم و در اکتیران تغییر سمت پیدا کردم و به عنوان کمک طراح و بعد از مدت کوتاهی نیز طراح فعالیتم را ادامه دادم، به یاد دارم پس از 6 ماه که کار طراحی انجام می دادم در اکتیران آقای مهندس حسین علی اکبر کاشانی مسابقه ای بین طراح ها برگذار کردند که بنده نفر اول شدم و یک میز کار که تولید اکتیران بود به عنوان هدیه به بنده دادند که همان زمان آن میز را فروختم و با پولش سکه بهار آزادی خریدم چرا که به فعایت های مالی و مدیریتی علاقه مند بودم و از هر فرصتی برای سرمایه گذاری استفاده میکردم.

سال 1380 به شرکت فرایار پویا که یکی از بازوان فروش اکتیران بود رفتم و به عنوان طراح و کارشناس فروش فعالیت خود را در این شرکت تا سال 1384 ادامه دادم و با توجه به اینکه دوست داشتم بازار بزرگ تری را در دست داشته باشم و به شبکه همکاران و آشنایان خود اضافه کنم، مجددا سال 1385 به شرکت اکتیران باز گشتم و اینار در جایگاه مدیر فروش شروع به فعالیت نمودم زیرا با توجه به شناخت مالی خوبی که داشتم و نیاز بازار را به خوبی تحلیل میکردم در این پست میتوانستم کمک زیادی به شرکت کنم.

بعد از مدتی هم مسئولیت مدیر فروش و مناقصات در شرکت اکتیران تا سال 1398 بر عهده گرفتم و چندین مناقصه بزرگ را پیروز شدم.

این نکته را هم میتوان در این جا اضافه کنم که بنده علاوه بر مسئولیت هایی که داشتم و در کنار فعالیتم در اکتیران، این ایده و برنامه را داشتم که بیزنس و فعالیت های خودم بعنوان کارفرما را آغاز کنم چرا که همیشه در ذهنم به آینده درخشان و بزرگ در این زمینه باور داشتم و برای بنیان اولین بنا در این زمینه شروع بع فعالیت در زمینه ساخت و ساز نمودم و در زمینه های مختلفی مانند ساخت ساختمان، مشارکت در ساخت، مدیریت پیمان، بازسازی ساختمان و … فعالیت های خود را آغاز کردم.

موثر ترین و تاثیر گذار ترین فرد در زندگی شما چه کسی بوده است؟

یک استاد و راهنمای خیلی بزرگ از زمان شروع به فعالیتم در این صنعت داشته و دارم و همچنان از راهنمایی ها و پندهای ایشان در تصمیم گیری هایم استفاده می کنم ،آقای مهندس حسین علی اکبر کاشانی که در حال حاضر سرمایه گذار و مدیرعامل هلدینگ فاخر می باشند که همیشه پیشرو، کارآفرین و پیش قدم در هر کاری بوده و هستند، بسیار نکات آموزنده و خوبی را در تصمیم گیری ها به بنده یاد داده اند. 

جمله ای از ایشان که هیچ وقت فراموش نمی کنم، این بود که همیشه به من می گفتند: 

“لقمه بزرگتر از خودت بگیر تا موفق باشی”

و از آن زمان همیشه سعی کردم لقمه های بزرگ بردارم و با توجه به پشتکار و جدیتم در کارها و تصمیماتم همیشه موفق باشم. 

جا دارد از ایشان تشکر ویژه ای داشته باشم و این نکته را عنوان کنم که همیشه قدردان شان هستم و پندهایشان را در مسیر زندگی شخصی و کاریم استفاده خواهم کرد. 

در خاتمه اگر نکته یا مطلب خاصی برای خوانندگان دارید, بفرمایید؟

هیچ شخصی نمی تواند به عقب برگردد و دوباره شروع کند ولی همه ی افراد این شانس را دارند که از همین الان شروع کنند و موفق باشند.

باتشکر فراوان از جناب مهندس اسلامی که وقت خودشان را در اختیار ما قرار دادند واین مصاحبه را با ما انجام دادند.

ارتباط با مهندس رضا اسلامی:

لینکدین مهندس رضا اسلامی

اینستاگرام مهندس رضا اسلامی