طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است

برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است

برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است؟ همواره، خواب از جمله اساسی ترین نیاز های انسان به شمار می آید. طبیعتاً هر گونه اختلال در آن منجر به بروز مشکلات جبران ناپذیری می شود. البته بهتر است بدانید که منشأ اغلب مشکلات خواب مربوط به رنگ و نوع طراحی دکوراسیون اتاق خواب می باشد.

بدیهی است که رنگ ها در بروز احساسات متفاوت افراد اعم از شادی، خشم، غم، افسردگی و … تأثیر بسیاری دارند و به همین علت هم لازم است که نهایت دقت خود را در انتخاب هارمونی اتاق خواب به کار بگیریم.

روان شناسی رنگ ها

به طور کلی می توان گفت که اتاق خواب ها در طراحی دکوراسیون خانگی به عنوان یک مکان استراحت و همچنین محل کسب آرامش شناخته می شوند. استفاده از رنگ های گوناگون می تواند تأثیر فراوانی را در خلق و خوی افراد ایفاء کند. به همین علت هم در ادامه قصد داریم که شما را با بهترین رنگ برای اتاق خواب بیشتر آشنا کنیم.

از چه رنگ هایی برای اتاق خواب استفاده کنیم؟

امروزه، همگان به دنبال رنگ های زیبا و البته مؤثر در اتاق خواب های خود می باشند. به همین علت هم در ادامه قصد داریم به رنگ های پر طرفدار در اتاق خواب ها بپردازیم.

رنگ بنفش:

در سال های اخیر شاهد رواج رنگ بنفش در طراحی دکوراسیون خانگی و به خصوص اتاق خواب ها هستیم.  متأسفانه این رنگ منجر به کمبود خواب و حتی ایجاد کابوس در طول شبانه روز می شود. به همین علت هم بهتر است که استفاده از این رنگ را در اولویت آخر خود قرار دهید.

رنگ آبی:

از جمله رنگ های آرامش بخش می توان به آبی اشاره کرد. خوشبختانه استفاده از این رنگ منجر به افزایش اعتماد به نفس و حتی تمرکز در افراد می شود. البته فراموش نکنید که استفاده از رنگ آبی در ایجاد دکوراسیون زیبا وشکیل اتاق خواب ها مؤثر می باشد.

رنگ نارنجی:

به طور خلاصه می توان گفت که رنگ نارنجی از هارمونی های گرم به شمار می آید و استفاده از این رنگ منجر به افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت در کودکان می شود. رنگ نارنجی در ایجاد شادی و نشاط در محیط مؤثر می باشد و خواب را از چشمان شما می گیرد. به همین علت هم استفاده از این رنگ را در اتاق خواب ها توصیه نمی کنیم.

رنگ سبز:

همواره رنگ سبز تداعی کننده مناظر زیبا از جمله جنگل و … می باشد. مشاهده آن منجر به ایجاد احساس مثبت در افراد می شود. به کمک رنگ سبز می توان افزایش و کیفیت خواب خود را تضمین کرد. فراموش نکنید که برای سِت کردن رنگ سبز می توان از رنگ های زیتونی، زرد، خاکستری و … بهره برد.

رنگ زرد:

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون منزل می تواند منجر به ایجاد شور و نشاط در میان اعضاء خانواده شود، اما استفاده از این رنگ به هیچ عنوان در اتاق خواب توصیه نمی شود؛ چرا که سبب بی خوابی یا کمبود خواب در افراد می شود.

رنگ صورتی:

به طور کلی می توان گفت که این رنگ با افسردگی و هر گونه احساسات منفی اعم از خشم، غم، کسالت و … مبارزه می  کند. می توانید از رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق خواب کودکان و به خصوص دختران، استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده همزمان از رنگ سفید و صورتی در زیبایی و حتی بزرگ تر نشان دادن مساحت اتاق، بی تأثیر نمی باشد.

رنگ طوسی:

برای ایجاد دکوراسیون شکیل و البته منحصر به فرد می توان از رنگ طوسی بهره برد. چرا که این رنگ از آزرده شدن چشمان شما جلوگیری می کند. در نتیجه منجر به تاریکی و کمبود نور در اتاق خواب می شود که این موارد در افزایش کیفیت خواب مؤثر است. البته اگر مایل به ایجاد نور و روشنایی در اتاق خواب های خود می باشید، بهتر است که از ترکیب رنگ زرد و طوسی استفاده کنید.

رنگ نقره ای:

برخی از افراد به دنبال رنگ های منحصر به فرد و البته لوکس در اتاق  خواب های خود می باشند که در این شرایط پیشنهاد می شود از رنگ نقره ای استفاده کنید. چرا که این هارمونی منجر به آرامش و البته خواب عمیق شما می شود و برای سِت کردن آن می توان از رنگ سفید بهره برد.

رنگ خاکستری:

بدیهی است که استفاده از رنگ خاکستری یا قهوه ای منجر به کسالت و حتی احساس افسردگی در افراد می شود. این رنگ می تواند خواب خوش را از شما بگیرد و استفاده از رنگ های قهوه ای و خاکستری را در اتاق خواب ها پیشنهاد نمی کنیم.

رنگ قرمز:

این رنگ طرفداران بسیاری دارد و اغلب جوانان ترجیح می دهند که از رنگ قرمز در اتاق خواب های خود استفاده کنند. البته قرمز سبب افزایش فشار خون یا هیجانات در افراد می شود که کیفیت یا میزان خواب را کاهش می دهد.

رنگ طلایی:

همواره با مشاهده رنگ طلایی می توان به خورشید و نور آفتاب پی برد. عده ای از افراد هم ادعا می کنند که استفاده از این هارمونی منجر به افزایش آرامش و امنیت در آن ها می شود.

رنگ های روشن:

استفاده از رنگ های روشن اعم از سفید و شیری می تواند منجر به افزایش نور آفتاب در اشیاء شود که قطعاً این مورد چشمان شما را آزرده می کند. استفاده از این رنگ برای اتاق خواب های گرم و مرطوب پیشنهاد نمی شود.

رنگ خنثی:

به کار بردن رنگ های سرد و خنثی اعم از آبی، خاکی و … در افزایش احساس مثبت افراد مؤثر است. به همین علت هم بهتر است که در اتاق خواب های خود از هارمونی خنثی، کمک بگیرید.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله این بود که شما را با رنگ های مناسب در اتاق خواب ها، بیشتر آشنا کنیم. ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا میسّر و امکان پذیر است.