طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه کم نور خود را روشن کنید

آشپزخانه کم نور خود را روشن کنید

آشپزخانه کم نور خود را روشن کنید اما این چگونه امکان پذیر می شود؟ آشپزخانه بدترین مکان برای برخورداری از نور ضعیف و کم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. اینجا مکانی است که باید با چاقوهای تیز، آتش و افراد گرسنه به خاطر گریه با صدای بلند دست و پنجه نرم کنید. بنابراین اگر از تاریکی آشپزخانه رنج می برید، چند پیشنهاد برای شما داریم.

راه کارهایی برای روشن تر کردن آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون خانگی ایجاد یک فضای سفید مینیمالیستی با بازسازی پنجره ها و سقف آشپزخانه می تواند به روشنایی آشپزخانه کمک کند. در عوض، در اینجا چند راه حل آسان برای روشن‌تر کردن فضای شما وجود دارد. نور طبیعی برای زیبایی هر خانه ای معجزه خواهد کرد و با مدت زمانی که در آشپزخانه می گذرانید، مطمئناً می خواهید تأثیر نور طبیعی را تا آنجا گسترش دهید که ممکن است.

روشن کردن آشپزخانه برای رسیدن به یک اتاق آفتابی با نور خوب حتی می تواند خلق و خوی شما را با گذراندن وقت در طول روز در آنجا بهبود بخشد. البته ناگفته نماند که آشپزخانه شما به فضایی برای گرفتن عکس هایی با نوردهی خوب و صمیمانه تبدیل می شود.

در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به شما کمک می کند فضای آشپزی خود را روشن کنید. حتی اگر قبلاً آشپزخانه خود را یکی از کم نورترین فضاهای خانه می دانستید.

آشپزخانه خود را چگونه پر نور کنیم؟

تنظیم یک طرح روشنایی برای منزل شما می تواند یک کار دلهره آور باشد. بهترین راه برای روشن کردن آشپزخانه، به معنای واقعی کلمه، این است که چراغ های بیشتری به آن اضافه کنید. در ادامه روش هایی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

لامپ های تقلید کننده نور خورشید

اگر هنوز اضافه کردن نور طبیعی به خانه شما دشوار است، سعی کنید لامپ‌ های رشته ‌ای را در آشپزخانه خود با لامپ ‌های LED جدید و کم ‌مصرف جایگزین کنید که شبیه نور طبیعی خانه شما هستند. لامپ ‌های کم وات حتی می ‌توانند مقدار نوری را که معمولاً در وات‌ های بالاتر مشاهده می ‌شود را تولید کنند و به شما در صرفه ‌جویی در هزینه و انرژی کمک کنند.

اگر آشپزخانه تیره ای دارید، اضافه کردن نورهای توکار ممکن است راه حلی واضح به نظر برسد. اما برای یک آپارتمان کوچک با آشپزخانه حتی کوچک تر، ساخت و ساز احتمالاً گزینه مناسبی نیست. اینجاست که لامپ‌ های گیره یا رشته ای وارد می ‌شوند. شما می ‌توانید این چراغ ‌های همه کاره را قفل کنید یا به دیوار یا سقف بچسبانید.

با لامپ های روشن تر تعویض کنید

اگر می خواهید آشپزخانه کم نور خود را روشن کنید و راه حل ساده ای می خواهید که کم هزینه باشد و نیاز به بازسازی خود را انجام دهید، از لامپ های روشن تر استفاده کنید. بیشتر افراد برای آشپزخانه ها از لامپ های 60 وات یا کم تر استفاده می کنند. با افزایش وات به بالاترین مقدار برای هر وسیله معمولاً 80 یا 100 می توانید به راحتی روشنایی آشپزخانه خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، اگر لامپ شما می تواند از پس این کار برآید، لامپ های سنتی خود را با لامپ های LED تعویض کنید. لامپ ‌های ال‌ای‌دی روشن ‌تر هستند.

افزودن چراغ به کابینت

روشنایی زیر کابینت راه حلی آسان برای آشپزخانه های تاریک و کوچک است. با استفاده از چراغ ‌های لامپ، میله‌های فلورسنت و نوارهایLED، گزینه‌های متنوع زیادی برای روشن‌تر کردن آشپزخانه خود دارید. همچنین، اگر یک بک اسپلش انعکاسی دارید، آن را با نورپردازی زیر کابینت خود ترکیب کنید تا تأثیر آن را به حداکثر برسانید.

رنگ های روشن تر اضافه کنید

از روشنایی آشپزخانه فعلی خود راضی هستید؟ تغییر رنگ آشپزخانه ممکن است روشنایی آن را بدون نقش آفرینی به عنوان یک برقکار افزایش دهد. چند رنگ پر جنب و جوش را از طریق وسایل تزئینی، مانند یک گلدان با رنگ روشن، سرامیک، یا اثر هنری اضافه کنید.

اگر احساس می کنید آشپزخانه شما خیلی تاریک است، رأس آشپزخانه را با رنگ های شاد تزئین کنید. بهتر است یک گلدان روشن، یک پرده، چراغ‌، یک پشتی یا یک قطعه هنری به آشپزخانه اضافه کنید. این حواس پرتی بصری فضای شما را روشن می کند.

آشپزخانه را رنگ سفید کنید

به جای اضافه کردن لکه های رنگی یا یک قطعه متضاد منحصر به فرد، کل آشپزخانه خود را سفید رنگ کنید. در حالی که نگهداری از یک آشپزخانه تمام سفید می تواند سخت باشد، اما وزن بصری فضای شما را کاهش می دهد و باعث می شود که بسیار روشن تر به نظر برسد.

از آینه استفاده کنید

آینه ها راهی آسان برای ایجاد توهّم نور و فضای بیشتر هستند. آنها زمانی مؤثر هستند که مستقیماً از پنجره آویزان می شوند. تا به راحتی حداکثر نور طبیعی را در اطراف آشپزخانه شما بتابانند. شاید برای شما جالب باشد با آویزان کردن یک آینه در آشپزخانه خود، نه تنها آن را بزرگ تر خواهید کرد. بلکه باعث روشنایی بیشتر آشپزخانه نیز خواهید شد. آینه ها قدیمی ترین ترفند برای ایجاد توهّم نور و فضای بیشتر است. اگر قبلاً در آشپزخانه آینه نگذاشته اید، زمان آن فرا رسیده است.

وسایل فلزی اضافه کنید که نور را منعکس کند

آیا نمی خواهید آشپزخانه خود را به یک خانه تفریحی تبدیل کنید؟ به جای آینه، با اضافه کردن سطوح فلزی برای کمک به بازتاب نور تمرکز کنید. یخچال، سینک یا وسایل دیگر از جنس استیل به پخش نور در تمام فضا کمک می کند.

همان طور که می دانید، سطوح انعکاسی بهترین راه حل برای افزایش روشنایی در هر فضا هستند. شما می ‌توانید لوازمی با روکش فلزی تهیه کنید. این وسایل ممکن است یخچال، ظرف پخت، قوری، توستر، قهوه‌ساز یا هر وسیله دیگری که با روکش فلزی یا استیل باشد.

کابینت های چوبی تیره را رنگ کنید

اکثر افرادی که کابینت های خود را به روز می کنند، رنگ سفید را انتخاب می کنند. زیرا این راهی است که به معنای واقعی کلمه نور را با روشن کردن فضا به آشپزخانه شما هدیه می بخشد. کابینت‌ های تیره می‌ توانند در برخی آشپزخانه‌ ها ظاهری خیره‌کننده ای داشته باشند. اما اگر مشکل اصلی شما در آشپزخانه نور کم است، از انتخاب کابینت چوبی خودداری کنید.

کابینت ‌هایی با سایه روشن ‌تر با رنگ سفید یا پاستلی تهیه کنید یا آن‌ ها را با سایه ‌های روشن‌ تر رنگ کنید. حتی می توانید به سراغ رنگ های روشن تر و پر رنگ تر مانند کابینت زرد و سفید بروید. ما تضمین می کنیم که در روشن کردن آشپزخانه تاریک شما این کار معجزه خواهد کرد.

نمونه های بیشتری را از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام آرکا ببینید.