راهنمای انتخاب کفپوش آشپزخانه

راهنمای انتخاب کفپوش آشپزخانه  

راهنمای انتخاب کفپوش آشپزخانه، در انتخاب کفپوش مناسب کمک می کند که یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است. شاید این موضوع کمی ساده به نظر برسد اما در حقیقت همین موضوع ساده، تأثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. از آنجایی که قرار است کفپوش در آشپزخانه نصب شود، باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد.

شست و شوی آسان و مقاومت خوب در برابر تماس با آب، پاک شدن لکه و… از ویژگی های کفپوش مناسب برای آشپزخانه می باشد. به علاوه، کفپوش آشپزخانه نقش مهمی در تناسب طراحی داخلی و دیگر عناصر زیباشناختی خانه دارد.کفپوش آشپزخانهنکات قابل توجه، هنگام انتخاب کفپوش برای آشپزخانه

در ادامه، نکات مهمی را ارائه می دهیم که باید هنگام انتخاب یک کفپوش مناسب برای آشپزخانه‌ به آن ها توجه کنید.

به سبک زندگی خاص خودتان توجه کنید

منظور از سبک زندگی، قوانین و ویژگی‌هایی است که تنها شما آن‌ها را دارید و هنگام خرید کفپوش مناسب دکوراسیون باید به آن‌ها توجه کنید. شما باید همه جوانب مربوط به این نکته را بسنجید. چه کسانی به آشپزخانه رفت و آمد می‌کنند؟ در روز چه مدت در آشپزخانه وقت می‌گذارید؟ برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کاربرد را به زیبایی ترجیح می‌دهید یا زیبایی را به کاربرد؟ یا شایدم اگر بودجه لازم را داشته باشید، هم زیبایی و هم کاربرد را با هم انتخاب می کنید.

این موضوع کاملاً به خود شما و خانواده‌تان بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر کودکی داشته باشید و رفت و آمد آن کودک به آشپزخانه زیاد باشد، حتماً برای ایمنی کودک‌تان باید از کفپوش‌هایی با اصطکاک بالا و غیر لغزنده استفاده کنید.

کفپوش آشپزخانهراحتی پا‌ هنگام ایستادن طولانی مدت

این موضوع هم به خودتان بستگی دارد. اگر مدت زمان زیادی را در آشپزخانه به سر می‌برید و به طور طولانی مدت به صورت ایستاده آشپزی می‌کنید، حتماً باید کفپوش راحت و انعطاف‌پذیری را انتخاب نمایید.

به عنوان مثال، کفپوش‌های سرامیکی، می‌توانند موجب ناراحتی و درد پا‌ها شوند. اما کفپوش‌های چوبی نسبتاً راحت‌تر هستند. همچنین کفپوش‌های ارتجاعی یا فومی، برای طولانی ایستادن بسیار راحت و نرم می باشند.

کفپوش آشپزخانهشست و شوی آسان

این نکته به ظاهر ساده، اهمیت بسیار بالایی دارد. از آن جایی که آشپزخانه محل آشپزی است، بی شک برای شما هم پیش آمده که یا روغن روی زمین بریزد یا مواد غذایی دیگر. در این حالت شما مجبور به شستن کفپوش می‌شوید. پس باید کفپوش به گونه‌ای باشد که در برابر آب مقاوم باشد و واکنش نشان ندهد. بسیاری از انواع کفپوش‌های چوبی یا پلاستیکی هنگام برخورد با آب واکنش نشان می‌دهند و سطح کفپوش دچار برآمدگی می‌شود.

کفپوش آشپزخانهبودجه و هزینه

مهم‌ترین قسمت خرید کفپوش، تناسب بودجه شما با انتخاب‌تان است. ممکن است عاشق زرق و برق باشید و دوست داشته باشید کفپوش‌های زیبا و تزئینی داشته باشید. از طرفی هم ممکن است آشپزخانه‌تان را بازسازی کرده باشید و نخواهید هزینه هنگفتی برای کفپوش بپردازید. پس این موضوع هم به سلیقه و انتخاب خودتان بستگی دارد و باید از بین انتخاب‌های موجود، مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

کفپوش آشپزخانهراهنمای انتخاب کفپوش آشپزخانه

در ادامه برخی از مدل های کفپوش‌ مناسب آشپزخانه را معرفی می‌کنیم و با یک نگاه اجمالی شما را در انتخاب مطلوب همراهی می‌کنیم.

وینیل یا PVC

کفپوش وینیل، یکی از آن کفپوش‌هایی است که در برابر آب مقاومت بالایی دارد. در صورت مراقبت های لازم، ماندگاری طولانی مدت خودش را حفظ می‌کند. این کفپوش لوکس، به گونه‌ای طراحی شده که زیر آن لایه‌ای از چوپ پنبه قرار دارد و انعطاف‌پذیری نسبی را در سطح کفپوش برقرار می‌کند.

کفپوش‌های وینیل به دو صورت ورقه‌ای و کاشی فروخته می‌شوند. دارای طرح و رنگ‌های متنوع است که نسبت به بودجه، انتخاب‌های زیادی سر راه شما قرار می‌دهد. کفپوش‌های وینیل یا پی وی سی، گرم، راحت و قابل شست و شو هستند و کمتر باعث ماندگاری لک می‌شود. این کفپوش گزینه خوبی برای آشپزخانه است اما گزینه‌های بهتری هم وجود دارد.

کفپوش آشپزخانهکفپوش چینی

زیبایی و شیک بودن از ویژگی‌های این کفپوش است. اگر بین رنگ‌ کفپوش، کابینت‌ و دیگر اجزای آشپزخانه تناسب لازم را برقرار کنید، زیبایی طراحی داخلی آشپزخانه شما جلوه‌گر می‌شود.

کفپوش‌های چینی، دوام بالایی دارند و شست و شوی آن‌ها آسان است. زیرا در اثر برخورد با آب مقاوم هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را شست. این نوع کفپوش که مناسب آشپزخانه است در واقع یک نوع پیشرفته‌تر از کاشی و سرامیک است و با وجود سختی جنس، نسبتاً راحت است.

کفپوش های چینی به دو صورت لعاب‌دار و بدون لعاب فروخته می‌شوند. منظور از لعاب‌دار، وجود روکش شیشه مانند است که مزیت آن، وجود انواع مختلفی از نظر رنگ و جنس است. کفپوش چینی بدون لعاب رنگ طبیعی خودش را دارد و از متریال خالص تهیه شده است. هر دو گزینه لعاب‌دار و بدون لعاب، می‌توانند انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌تان باشد.

کفپوش آشپزخانهکفپوش چوب سخت

زیبایی، لطافت و گرما از ویژگی‌های بارز این کفپوش است. کفپوش چوب سخت، به علت جنس خاص چوبی که دارد، برای زیر پا‌ها کاملاً راحت است. کفپوش چوب سخت در تماس با آب نسبت به دیگر کفپوش‌های معرفی شده آسیب پذیر‌تر است. اما اگر سریعاً عامل رطوبت را دفع کنید و آب را خشک کنید، مشکلی برای کفپوش پیش نمی‌آید.

این کفپوش همانند کفپوش چینی در دو نوع فروخته می‌شود. نوع چوب جامد و نوع مهندسی. نوع مهندسی برای آشپزخانه انتخاب مناسبی است. زیرا در این نوع کفپوش از لایه‌های مختلف نفوذ ناپذیری استفاده شده و در مقابل برخورد با آب کاملاً مقاوم است.

کفپوش آشپزخانهکفپوش چوب پنبه

راحت‌ترین و نرم‌ترین نوع کفپوش، کفپوش چوب پنبه است. این کفپوش ضد آب و پر قدرت است. شاید این طور به نظر برسد که شستن این نوع کفپوش دشوار است اما این طور نیست. کفپوش چوب پنبه بسیار مناسب برای نواحی مرطوب است. زیرا هیچ گونه واکنشی در برابر رطوبت ندارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مخصوص این کفپوش، لیز نبودن و اصطکاک بالای آن است. از این رو کفپوش مناسبی برای آشپزخانه‌هایی است که کودک به آن رفت و آمد می‌کند.

کفپوش آشپزخانهتعیین بودجه برای خرید کفپوش 

بهتر است که ابتدا بودجه خودتان را به طور دقیق مشخص کنید. همه کفپوش‌های معرفی شده، محدوده قیمت متنوعی دارند و نسبت به رنگ و جنس اختلاف قیمت شدیدی دارند. همه کفپوش‌های معرفی شده از قدرت و مقاومت بالایی بر خوردارند و انتخاب‌های مناسبی برای استفاده در آشپزخانه می باشند. باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر به طور صحیح از آن‌ها مراقب نکنید ممکن است سخت‌ترین نوع کفپوش هم دچار آسیب، شکستگی و برآمدگی شود.

کفپوش آشپزخانهکلام پایانی 

طراحان داخلی گروه معماری آرکا در زمینه طراحی و نصب کفپوش آشپزخانه از تجربه و مهارت بسیار بالایی برخوردار هستند. گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد به مرحله اجرا و پیاده سازی می رساند. در صورت نیاز به طراحی و نصب کفپوش آشپزخانه، شرکت آرکا آماده هر گونه مشاوره و همکاری می باشد.    

همچنین شرکت آرکا در کلیه زمینه های ساخت و ساز اعم از مدیریت پیمان، مشارکت در ساخت، دکوراسیون اداری، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی، بازسازی، پارتیشن بندی، غرفه سازی و … فعالیت گسترده ای دارد.   

ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا امکان پذیر می باشد.

 

اشتراک گذاری پست

مطالب پیشنهادی

غرفه نمایشگاهی

نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی تهران نمایشگاه بین المللی تهران به جایگاهی برای ارائه کنندگان محصول و بازدیدکنندگان تبدیل شده است. شرکت ها با غرفه سازی در

ادامه مطلب »
سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی

سبک دکوراسیون فرانسوی سبک دکوراسیون فرانسوی به طراح های ظریف و عاشق معروف هستند. به همین دلیل دکوراسیون فرانسوی یکی از پر طرفدارترین سبک های

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها
آرکا (8) اصول طراحی اداری (19) انواع دکوراسیون اداری (32) بازسازی (20) بازسازی خانه (19) بازسازی داخلی (16) بازسازی داخلی ساختمان (12) بازسازی ساختمان (44) بازسازی ساختمان قدیمی (14) ترفند های دکوراسیون اداری (10) دکوراسیون (40) دکوراسیون اداری (70) دکوراسیون اداری شیک (13) دکوراسیون اداری مدرن (22) دکوراسیون اداری کلاسیک (12) دکوراسیون داخلی (108) دکوراسیون داخلی مدرن (9) دکوراسیون طراحی داخلی (53) طراحی اداری (33) طراحی داخلی (83) طراحی داخلی ساختمان (16) طراحی دکوراسیون آشپزخانه (9) طراحی دکوراسیون اداری (34) طراحی دکوراسیون تجاری (12) طراحی دکوراسیون خانگی (28) طراحی دکوراسیون داخلی (97) طراحی ساختمان (20) طراحی غرفه (14) طراحی غرفه نمایشگاهی (13) طراحی ویلا (10) طراحی پارتیشن (8) طراحی پارتیشن بندی اداری (8) غرفه سازی (19) غرفه نمایشگاهی (9) قوانین قرارداد مشارکت در ساخت (8) مدیریت پیمان (11) مزایای مشارکت درساخت (7) مشارکت درساخت (10) مشارکت در ساخت بنا (10) مشارکت درساخت چیست (7) پارتیشن (9) پارتیشن اداری (16) پارتیشن اداری شیشه ای (8) پارتیشن بندی (10) پارتیشن بندی اداری (13)
ارسال پیام
اگر سوالی دارید ما 24 ساعته آنلاین هستیم
گروه معماری آرکا
سلام دوست عزیز🤚
هر سوالی داری بپرس ما همیشه آنلاین و پاسخگوی سوالات شما هستیم. 🙏