لوگوی آرکا

مزایای مدیریت پیمان

مزایای مدیریت پیمان :

مقدمه

مدیریت پیمان یکی از بهترین و پرثمرترین قراردادها برای اجرا و تکمیل یک پروژه کوچک یا بزرگ است که دارای مزایای فراوانی برای کارفرما یا مالک می باشد. در اینجا به برخی از منافع این نوع قرارداد پرداخته ایم که می تواند در تصمیم گیری هر چه بهتر در به اجرا در آوردن و تکمیل پروژه تان به شما کمک شایانی کند.

مزایای مدیریت پیمان

مزایای مدیریت پیمان

مزایای مدیریت پیمان نسبت به سایر قراردادها بسیار زیاد است که به طور خلاصه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

از لحاظ مدیریتی :
  • به طورکلی تمام عملیات و کارهای اجرایی پروژه و تحویل ساختمان بر عهده مدیر پیمان می باشد.
  • از مزایای مدیریت پیمان این است که تمامی عملیات اجرایی و نظارت پروژه تحت نظر کارفرما صورت می پذیرد. مدیر پیمان با بهره گیری از مهارت و تجربه ی خود اقدام به انعقاد قرارداد با سایر پیمانکاران، خرید مصالح و تجهزات، خرید یا اجاره ماشین آلات صنعتی بسته به ضرورت، تجهیز کارگاه و برچیدن کارگاه، تامین نیروهای انسانی و اکیپ های عملیاتی، مدیریت و سرپرستی عملیات فنی، اجرایی، مالی، اداری، اجرای محوطه سازی محیط، اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی پروژه، تعیین چارت سازمانی، تعیین روشهای اجرای پروژه و … می نماید. از ساخت اولیه تا تکمیل نهایی پروژه بر عهده مدیر پیمان می باشد.
  • در مدیریت پیمان مزیت دیگری که وجود دارد این است که کارفرما می تواند بسته به صلاح دید مصالح ساختمانی را در حین اجرای عملیات پروژه تغییر دهد.
  • در این روش به دلیل اینکه مدیریت پیمان وظیفه نظارت بر عملیات اجرایی را دارد بنابراین به نظارت مهندسین مشاور نیازی وجود ندارد.
  • مدیریت پیمان به طور مستقیم در اجرای عملیات پروژه وارد نمی شود بنابراین می تواند پروژه را به نحو احسنت مدیریت، کنترل و برنامه ریزی کند.

  • مدیریت پیمان هماهنگی لازم بین پیمانکاران ساخت را فراهم می آورد و این کار مانع از تداخل کاری و ایجاد مشکل در میان آنها می شود.
  • تمام کارهای پروژه به پیمانکار واگذار می شود و بنابراین تمام ریسک های احتمالی بر عهده پیمانکار قرار می گیرد.

مزایای مدیریت پیمان

مزایای مدیریت پیمان از نظر هزینه
  • حق الزحمه مدیریت پیمان برای پروژه های ساختمانی بنا به حجم کاری که انجام می دهد. و همینطور مکان، مساحت و نوع پروژه متغییر و به صورت توافقی می باشد که بر اساس استانداردها محاسبه می شوند. از این رو نگرانی در باب تعیین این دستمزدها وجود ندارد. برای مساحتهای بیشتر این عدد می تواند کمتر شود و برای طراحی داخلی میزان درصد افزایش می یابد.
  • مدیر پیمان به عنوان وکیل کارفرما در اجرای عملیات پروژه می باشد. در اجرای بدون نقص پیمان و کاهش هزینه ها نهایت سعی خود را می کند. و در این زمینه هیچ سودی برای خود در نظر نمی گیرد.
  • در روش مدیریت پیمان سطح کیفی اجرای عملیات پروژه ها، بهینه سازی هزینه ها و تسریع در عملیات اجرایی به نحو مطلوبی افزاش می یابد. سود دهی برای سرمایه گذاران پروژه کاملا تضمین شده می باشد. در واقع این قرارداد یک معامله برد برد می باشد برای طرفین قرارداد می باشد.

  • کارفرما در این نوع قرارداد هزینه های بالا سری پرداخت نمی کند. و تنها هزینه های خرید مصالح، تجهیزات و ماشین آلات برای پروژه، دستمزد نیروی انسانی و پیمانکاران جز را می پردازد و به همین دلیل هزینه ها کاهش می یابند و مدیر پیمان فقط سود خود را از اجرای پروژه دریافت می کند.

مزایای مدیریت پیمان

  • مدیریت پیمان اهداف سودجویانه نداشته و تنها به جلب رضایت و حفظ منافع کارفرما فکر می کند. که در نتیجه از پیمانکارهای متفاوتی استفاده می کند که باعث می شود بین پیمانکاران رقابتهای سالمی به وجود می آید. تا در اجرای هر چه بهتر و سریعتر پروژه بکوشند تا بتوانند بخش بیشتری از اجرای پروژه را نصیب خود کنند.
  • با عقد قرارداد مدیریت پیمان، شما با پرداخت درصد ناچیزی از هزینه ها می توانید از تجارب و مهارت مهندس پیمانکاری که همان مدیر پیمان می باشد بر طبق سلیقه و ایده آل خود به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید. که هم در وقت شما صرفه جویی می شود و هم به طرز فوق العاده ای مقرون به صرفه می باشد و در عین حال که از پیشرفت پروژه خود رضایتمندی دارید. می توانید با فراغ بال به انجام کارهای مهمتر خود مانند تبلیغات برای پروژه ی در حال اجرا و یا سایر کارهای مد نظرتان بپردازید و از بابت پروژه نگرانی دردل نداشته باشید.

مزایای مدیریت پیمان
مزایای مدیریت پروژه از نظر زمان
  • مدیر پیمان با همکاری و هماهنگی با تیمهای طراحی می تواند با توجه به تخصص و مهارتی که دارد در طراحی ها مشاوره بدهد. و این باعث بهینه سازی در هزینه ها، تسریع اجرای عملیات، کاهش زمان و اجرای هر چه بهتر پروژه می شود.
  • مدیریت پیمان پشتیبانی لازم از پیمانکاران ساخت را به عمل می آورد و در نتیجه اجرای عملیات پروژه با سرعت بیشتری پیش می رود و در صورت ایراد و نقطه ضعف در رفع آنها می کوشد.
  • در این قراردادها به دلیل تجربه و سوابق فراوان مراحل اداری، عملیاتی و دریافت مجوزها راحت تر و با سرعت بیشتری صورت می پذیرد.
  • شما بدون اینکه متحمل سختی یا دشواری شوید فقط طرح مورد نظر و ایده آل خود را در اختیار مدیر پیمان بگذارید و تنها به ثمر نشستن آرزوهایتان را نظاره گر باشید و از آن لذت ببرید.
  • در این روش اتمام پروژه هر چه سریعتر به نفع پیمانکار خواهد بود در نتیجه پیمانکار تمام سعی خود را برای ممانعت از اتلاف وقت انجام می دهد.

مزایای مدیریت پیمان

خلاصه

در صورتی که از توان مالی خوبی برخوردار هستید و می توانید از پس هزینه های اجرای عملیات پروژه بربیایید ولی در این زمینه تخصص، مهارت و تجربه لازم را ندارید و همینطور توان، امکان و یا حتی زمان کافی برای انجام مراحل اداری و عملیاتی پروژه را که بسیار زمان بر و طاقت فرسا هستند را ندارید، بهترین گزینه برای شما قراداد مدیریت پیمان می باشد. در این قرارداد مسئولیت این کارها و وظایف را بر عهده یک متخصص مجرب می گذارید که پروژه را به بهترین نحو به مرحله اجرا و تکمیل می رساند. با مراجعه به سوابق کاری آرکا در می یابید که مجرب ترین متخصصین را در اختیار داریم که می توانند در این زمینه و در هر پروژه ای به شما یاری برسانند.

هم چنین میتوانید مقاله مدیریت پیمان چیست را مطالعه بفرمایید و نمونه کارهای مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک گذاری پست

مطالب پیشنهادی

غرفه نمایشگاهی

غرفه چوبی

غرفه چوبی غرفه چوبی یکی از وسایل کاربردی در طراحی سالن ها و نمایشگاه ها است. طراحان به صورت دائم یا موقت از آن ها

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =

برچسب‌ها
آرکا (8)اصول طراحی اداری (19)انواع دکوراسیون اداری (31)بازسازی (20)بازسازی خانه (19)بازسازی داخلی (16)بازسازی داخلی ساختمان (12)بازسازی ساختمان (44)بازسازی ساختمان قدیمی (14)ترفند های دکوراسیون اداری (10)دکوراسیون (40)دکوراسیون اداری (69)دکوراسیون اداری شیک (13)دکوراسیون اداری مدرن (22)دکوراسیون اداری کلاسیک (12)دکوراسیون داخلی (108)دکوراسیون داخلی مدرن (9)دکوراسیون طراحی داخلی (53)طراحی اداری (32)طراحی داخلی (83)طراحی داخلی ساختمان (16)طراحی دکوراسیون آشپزخانه (9)طراحی دکوراسیون اداری (34)طراحی دکوراسیون تجاری (12)طراحی دکوراسیون خانگی (28)طراحی دکوراسیون داخلی (97)طراحی ساختمان (20)طراحی غرفه (14)طراحی غرفه نمایشگاهی (13)طراحی ویلا (10)طراحی پارتیشن (8)طراحی پارتیشن بندی اداری (8)غرفه سازی (19)غرفه نمایشگاهی (9)قوانین قرارداد مشارکت در ساخت (8)مدیریت پیمان (11)مزایای مشارکت درساخت (7)مشارکت درساخت (10)مشارکت در ساخت بنا (10)مشارکت درساخت چیست (7)پارتیشن (9)پارتیشن اداری (16)پارتیشن اداری شیشه ای (8)پارتیشن بندی (10)پارتیشن بندی اداری (13)
ارسال پیام
اگر سوالی دارید ما 24 ساعته آنلاین هستیم
گروه معماری آرکا
سلام دوست عزیز🤚
هر سوالی داری بپرس ما همیشه آنلاین و پاسخگوی سوالات شما هستیم. 🙏