لوگوی آرکا

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند؟ امروزه، اغلب افراد به دنبال ایجاد طراحی دکوراسیون خانگی زیبا و البته منحصر به فرد در منزل خود می باشند. به همین علت هم لازم است که نهایت دقت خود را در راستای تهیه تجهیزات منزل اعم از مبلمان، لوستر، فرش، پرده و … به کار بگیرند.

بدیهی است که مبلمان در انواع و رنگ های گوناگونی تولید می شوند. پیش از انتخاب رنگ آن ها باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید که در در ادامه قصد داریم به رنگ های شکیل مبلمان بپردازیم.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

نکات مهم در انتخاب رنگ مبل

برخی از افراد در انتخاب رنگ مبلمان سهل انگاری به خرج می دهند که قطعاً به زیبایی دکوراسیون داخلی خدشه وارد می کند. در ادامه شما را با نکات کاربردی در انتخاب رنگ این محصول آشنا می کنیم:

توجه به نور پردازی:

بدیهی است که اگر در منزل های تاریک و کم نور زندگی می کنید باید تهیه مبلمان در رنگ های تند و تیره را فراموش کنید. چرا که استفاده از این رنگ ها می تواند منجر به شلوغی و حتی بی نظمی منزل شود. اگر ساکن منزل های روشن و نور گیر می باشید، می توانید رنگ مبل ها را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.

در نظر گرفتن سبک زندگی خود:

در زمان تهیه مبلمان باید به طراحی داخلی و شرایط زندگی خود توجه کنید. به طور مثال اگر دارای فرزند خردسال و یا حیوان خانگی می باشید، بهتر است که از رنگ های تیره مبلمان اعم از خاکستری، طوسی، قهوه ای و … بهره ببرید. تهیه مبلمان روشن می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

متراژ منزل:

گفتنی است که متراژ کلیه منزل ها با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. به همین علت هم پیش از انتخاب رنگ مبلمان باید به میزان مساحت خانه خود توجه نمود. به طور مثال استفاده از رنگ های گرم اعم از قرمز، نارنجی و … در محیط های کوچک منجر به شلوغی خانه می شود. در این شرایط بهتر است که مبلمان را در رنگ های روشن و سرد مانند سفید و کرم در نظر بگیرید.

سِت کردن مبلمان با سایر تجهیزات:

بهتر است بدانید که تجهیزات بسیاری در دکوراسیون منزل وجود دارد. از مرسوم ترین آن ها هم می توان به فرش و پرده اشاره کرد. به منظور ایجاد دکوراسیون شکیل می توان رنگ مبلمان مورد نظر خود را با سایر تجهیزات در منزل، سِت کنیم.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

معرفی رنگ های رایج مبلمان

مبل سفید:

رنگ سفید برای مبلمان راحتی، کلاسیک و سلطنتی مناسب می باشد. البته از معایب آن می توان به کثیف شدن زود رس آن اشاره کرد. خوشبختانه به منظور جلوگیری از این مشکل می توانید از رو مبلی های متنوع استفاده کنید.

مبلمان سبز:

اگر به دنبال دکوراسیون مدرن و شیک منزل خود هستید، پیشنهاد می شود که تهیه مبلمان سبز را در اولویت خود قرار دهید. چرا که این رنگ نقش مهمی را در ایجاد آرامش و آسایش اعضاء خانواده ایفاء می کند. تهیه آن می تواند منجر به طراحی دکوراسیون خانگی شکیل شود.

مبلمان زرد:

به گفته محققان استفاده از رنگ زرد می تواند موجب بهبود افسردگی در افراد شود. به همین علت هم بهتر است که از مبلمان زرد در دکوراسیون منزل خود بهره ببرید.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

مبلمان بنفش:

در سال های اخیر شاهد رواج رنگ بنفش در صنعت مد و دکوراسیون داخلی منزل بودیم. تهیه مبلمان بنفش منجر به ایجاد دکوراسیون مدرن و کلاسیک در منزل می شود. بنابراین بهتر است که هیچ گونه سهل انگاری را در تهیه مبلمان بنفش به خرج ندهیم.

مبل قرمز:

لازم به ذکر است که این رنگ از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد. اغلب جوانان سعی می کنند که از مبلمان قرمز در چیدمان منزل خانه خود استفاده کنند.

مبل قهوه ای:

تهیه مبلمان قهوه ای از جمله محصولات پر طرفدار شمرده می شوند. چرا که این رنگ قابلیت سِت شدن با کلیه تجهیزات منزل را دارد. علاوه بر آن در حداکثر زمان ممکن است کثیف و آلوده شود. به همین علت هم تهیه مبلمان قهوه ای می تواند منزل را شیک تر کند.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

رنگ مشکی:

این رنگ زیبا در عین سادگی از شیک بودن برخوردار می باشد. استفاده از مبلمان سیاه، نقش بسیاری را در خلق دکوراسیون منحصر به فرد ایفاء می کند.

مبل صورتی:

از دیگر رنگ های پرطرفدار و البته زیبا، می توان به رنگ صورتی اشاره کرد. چرا که استفاده از مبلمان صورتی در اتاق نشمین منزل منجر به ایجاد آرامش و حس صمیمیت میان ساکنان منزل می شود. علاوه بر آن در شکیل شدن منزل هم مؤثر است.

رنگ خاکستری:

همواره، خاکستری از جمله رنگ های خنثی در دکوراسیون به شمار می آید. استفاده از مبلمان خاکستری برای منزل های پر جمعیت و شلوغ می تواند به عنوان یک گزینه بسیار عالی تلقی شود.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

رنگ آبی:

داشتن دکوراسیون شیک و زیبا به هیچ عنوان دشوار نمی باشد. فقط کافی است که تهیه مبلمان آبی را در اولویت خود قرار دهید. به منظور افزایش زیبایی آن می توان از کوسن های متنوع و البته رنگی بهره برد.

مبلمان طلایی:

همواره، استفاده از رنگ های طلایی برای مبلمان استیل و سلطنتی مناسب می باشد. با تهیه آن ها می توانید نوع دکوراسیون منزل خود را سلطنتی و البته متمایز کنید.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

قیمت مبلمان

همان طور که اشاره کردیم، مبل ها از تنوع بسیاری برخوردار می باشند. قیمت آن ها هم متغیر است و به همین علت هم نمی توان نرخ آن را به طور دقیق اعلام کرد. اما به طور کلی می توان گفت که قیمت آن مقرون به صرفه می باشد و اغلب افراد می توانند آن را تهیه کنند.

کلام آخر

در این مقاله رنگ های شکیل مبلمان و روانشناسی رنگ ها را توضیح دادیم تا بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید. یکی از راه های ارتباطی با ما اینستاگرام آرکا است.

کدام رنگ مبل دکوراسیون خانه را شیک تر می کند

اشتراک گذاری پست

مطالب پیشنهادی

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری مقدمه کمد دیواری یکی از اشیای ضروری در هر خانه است که علاوه بر انجام وظایف ذخیره‌سازی، نقش زیبایی‌افزایی در دکوراسیون داخلی را

ادامه مطلب »
راهنمای غرفه سازی نمایشگاه

راهنمای غرفه سازی نمایشگاه

راهنمای غرفه سازی نمایشگاه مقدمه ایجاد و سازماندهی غرفه نمایشگاهی می تواند کار دشواری باشد. اگر تجربه زیادی در صنعت نمایشگاه و غرفه سازی نداشته

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

برچسب‌ها
آرکا (8)اصول طراحی اداری (19)انواع دکوراسیون اداری (31)بازسازی (20)بازسازی خانه (19)بازسازی داخلی (16)بازسازی داخلی ساختمان (12)بازسازی ساختمان (44)بازسازی ساختمان قدیمی (14)ترفند های دکوراسیون اداری (10)دکوراسیون (40)دکوراسیون اداری (69)دکوراسیون اداری شیک (13)دکوراسیون اداری مدرن (22)دکوراسیون اداری کلاسیک (12)دکوراسیون داخلی (108)دکوراسیون داخلی مدرن (9)دکوراسیون طراحی داخلی (53)طراحی اداری (32)طراحی داخلی (83)طراحی داخلی ساختمان (16)طراحی دکوراسیون آشپزخانه (9)طراحی دکوراسیون اداری (34)طراحی دکوراسیون تجاری (12)طراحی دکوراسیون خانگی (28)طراحی دکوراسیون داخلی (97)طراحی ساختمان (20)طراحی غرفه (14)طراحی غرفه نمایشگاهی (13)طراحی ویلا (10)طراحی پارتیشن (8)طراحی پارتیشن بندی اداری (8)غرفه سازی (19)غرفه نمایشگاهی (9)قوانین قرارداد مشارکت در ساخت (8)مدیریت پیمان (11)مزایای مشارکت درساخت (7)مشارکت درساخت (10)مشارکت در ساخت بنا (10)مشارکت درساخت چیست (7)پارتیشن (9)پارتیشن اداری (16)پارتیشن اداری شیشه ای (8)پارتیشن بندی (10)پارتیشن بندی اداری (13)
ارسال پیام
اگر سوالی دارید ما 24 ساعته آنلاین هستیم
گروه معماری آرکا
سلام دوست عزیز🤚
هر سوالی داری بپرس ما همیشه آنلاین و پاسخگوی سوالات شما هستیم. 🙏