لوگوی آرکا

قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲

قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲

مقدمه

ساختمان ها بعد از ساخته شدن و گذشت چندین سال از زمان ساخت آن ها شروع به فرسوده شدن و از بین رفتن می کنند و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند. بازسازی ساختمان، کاری است که امسال یعنی در سال ۱۴۰۲ باید با توجه به قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲ انجام شود. اگر این قوانین رعایت نشود، در آینده مشکلات زیادی را به همراه می آورد.

رعایت قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲ نه تنها از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می کند بلکه باعث می شود تا ایمنی و نکات اصلی و اساسی رعایت شوند و می توان این را جزء مزیت های این مورد به حساب آورد. در ادامه مطالب بیشتری را در زمینه قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲ برای شما عزیزان بیان می کنیم.

قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲

قوانین بازسازی ساختمان

همیشه قبل از شروع هر کاری باید ابتدا قوانین و مقرراتی که در رابطه با آن کار وجود دارند را مطالعه کنیم و سپس برای انجام دادن آن کار اقدام نماییم. آگاهی از قوانین و مقرراتی که در رابطه با آن کار وجود دارند، باعث می شود تا ما بتوانیم آن کار را به نحو احسنت و در بهترین حالت ممکن انجام دهیم و بابت آن دغدغه ای نداشته باشیم. در رابطه با بازسازی ساختمان نیز قوانینی وجود دارد که آگاهی و رعایت کردن آن ها منجر می شود تا عملیات بازسازی ساختمان یا خانه مورد نظر ما به صورت ایمن و به دور از خطر و مشکل انجام شود.

البته این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که قوانین بازسازی ساختمان ها مرتباً تغییر می کنند و در هر سال قوانین جدیدی در این رابطه وضع می شود. لذا باید در هر سالی مطابق با قوانین آن سال عمل کنیم و با توجه به این که در سال ۱۴۰۲ هستیم، رعایت قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲ ملاک اصلی ما برای انجام این کار می باشد.

همچنین باید در زمان بازسازی به این نکته توجه کنید که برای انجام بازسازی باید تمامی اعضای ساختمان شما راضی به انجام این کار باشند. در صورتی که یکی از اعضای ساختمان راضی نباشد، انجام این کار ممکن نیست و رضایت تمامی افراد شرط است.

  • کدام ساختمان ها کلنگی محسوب می شوند؟

بر اساس قوانینی که در کشور ما وجود دارد ساختمان هایی که از زمان ساخت آن ها ۲۰ سال می گذرد، به عنوان ساختمان های کلنگی به حساب می آیند و می توان آن ها را بازسازی کرد. ساختمان های کلنگی معمولاً بعد از گذشت این همه سال دیگر قابلیت اسکان یا سکونت ندارند و نیاز است که یا تخریب شوند و دوباره از نو ساخته شوند، یا مورد بازسازی قرار بگیرند.

  • رضایت ساکنین برای بازسازی ساختمان

از نکاتی که در زمان بازسازی باید حتماً آن را مد نظر قرار بدهید، این است که در زمان بازسازی ساختمان های آپارتمانی باید تمامی اعضای آپارتمان نسبت به تغییر دکوراسیون آپارتمان و بازسازی فضای داخلی آن رضایت داشته باشند. و در صورت عدم رضایت، عملیات بازسازی کنسل است.

قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲

  • کسب مجوز جهت بازسازی ساختمان

یکی از مهم ترین قوانین در رابطه با قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲ این است که اگر قصد بازسازی خانه و یا آپارتمانی را دارید باید در ابتدای کار و قبل از شروع این فعالیت، مجوزی را از شهرداری کسب کنید. گرفتن مجوز از جمله مهم ترین مواردی است که اگر انجام نشود، عملیات بازسازی انجام نمی شود. در صورتی که بدون گرفتن مجوز از شهرداری شما بازسازی خانه یا آپارتمان را شروع کنید، این کار شما غیر قانونی تلقی می شود و اگر شهرداری متوجه این موضوع شود، جریمه سختی را به دنبال دارد.

در مجوزی که کسب می کنید اطلاعاتی همچون متراژ و مساحت زیربنا، تعداد طبقات، مشخصات متقاضی، شماره پلاک ملک، نام مهندس، نام مهندس ناظر، چگونه بودن اسکلت اصلی ساختمان یا آپارتمان، تاریخ صدور پروانه، کروکی زمین، مدتی که پروانه اعتبار دارد، مهلت زمان برای شروع عملیات و … وجود دارد و شما می توانید با خواندن آن بسیاری از اطلاعات را به دست آورید و از آن ها استفاده کنید.

البته به این مورد توجه داشته باشید که برای برخی از کار های بازسازی نیازی نیست مجوز بگیرید. این کار ها عبارت است از نقاشی کردن و سفید کردن خانه، نصب کردن کاشی و سرامیک در خانه و تغییر دادن نمای ساختمان . و گرفتن مجوز فقط برای جا به جایی دیوارها در صورتی است که بخواهید پارکینگ ها را حذف کنید.

  • ماده 13 قانون تملک آپارتمان برای بازسازی

یکی از قوانین نوسازی ساختمان ها ۱۴۰۲، ماده ۱۳ قانون تملک آپارتمان ها است. این ماده بیان می کند که اگر ۳ کارشناس رسمی دادگستری نظرشان این باشد که عمر مفید ساختمان به پایان رسیده باشد و یا از شدت فرسوده شدن دیگر نتوان در آن خانه زندگی کرد و زندگی در آن خانه جان و مال فرد را به خطر می اندازد، آن خانه نیاز به بازسازی یا تخریب دارد.

ممکن است در آپارتمانی تعدادی از افراد ساکن در ساختمان رضایت به بازسازی آپارتمان نداشته باشند و دیگر افراد مایل به بازسازی و یا نوسازی باشند. در این صورت، بر اساس قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲، افرادی که تمایل به انجام این کار دارند می بایست برای افرادی که موافق به انجام این کار نیستند، ملکی را اجاره کنند و این افراد را به این ملک منتقل نمایند و تا پایان عملیات بازسازی آن ها را در خانه استیجاری ساکن کنند.

قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تعدادی از قوانین بازسازی ساختمان ۱۴۰۲ را برای شما بیان کنیم و گفتیم تمام اعضای ساختمان باید از انجام بازسازی راضی باشند تا بازسازی انجام شود. برای بازسازی های کوچکی چون رنگ و نقاشی و … نیاز نیست مجوز گرفته شود و برای بازسازی های بزرگی که قرار به جا به جایی دیوار ها می باشد، باید مجوز گرفت.

در صورتی که با وجود تمام مطالبی که بیان کردیم، سؤال یا ابهامی برای شما باقی مانده است می توانید آن را در قسمت نظرات کاربران بیان کنید تا کارشناسان حرفه ای و مشاوران کار بلد و با تجربه سایت ما سایت آرکا، در کوتاه ترین زمان ممکن آن را خوانده و به آن پاسخ دهند و ابهامات و سؤالات شما را برطرف نمایند.

همین طور برای راهنمایی و مشاوره بیشتر در زمینه بازسازی ساختمان خود می توانید با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس یا اینستاگرام آرکا اقدام نمایید. از همراهی صمیمانه شما تا پایان مقاله و زمانی که صرف خواندن آن نموده اید، سپاسگزاریم.

اشتراک گذاری پست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

برچسب‌ها
آرکا (8)اصول طراحی اداری (19)انواع دکوراسیون اداری (31)بازسازی (20)بازسازی خانه (19)بازسازی داخلی (16)بازسازی داخلی ساختمان (12)بازسازی ساختمان (44)بازسازی ساختمان قدیمی (14)ترفند های دکوراسیون اداری (10)دکوراسیون (40)دکوراسیون اداری (69)دکوراسیون اداری شیک (13)دکوراسیون اداری مدرن (22)دکوراسیون اداری کلاسیک (12)دکوراسیون داخلی (108)دکوراسیون داخلی مدرن (9)دکوراسیون طراحی داخلی (53)طراحی اداری (32)طراحی داخلی (83)طراحی داخلی ساختمان (16)طراحی دکوراسیون آشپزخانه (9)طراحی دکوراسیون اداری (34)طراحی دکوراسیون تجاری (12)طراحی دکوراسیون خانگی (28)طراحی دکوراسیون داخلی (97)طراحی ساختمان (20)طراحی غرفه (14)طراحی غرفه نمایشگاهی (13)طراحی ویلا (10)طراحی پارتیشن (8)طراحی پارتیشن بندی اداری (8)غرفه سازی (19)غرفه نمایشگاهی (9)قوانین قرارداد مشارکت در ساخت (8)مدیریت پیمان (11)مزایای مشارکت درساخت (7)مشارکت درساخت (10)مشارکت در ساخت بنا (10)مشارکت درساخت چیست (7)پارتیشن (9)پارتیشن اداری (16)پارتیشن اداری شیشه ای (8)پارتیشن بندی (10)پارتیشن بندی اداری (13)
ارسال پیام
اگر سوالی دارید ما 24 ساعته آنلاین هستیم
گروه معماری آرکا
سلام دوست عزیز🤚
هر سوالی داری بپرس ما همیشه آنلاین و پاسخگوی سوالات شما هستیم. 🙏